Chociaż wpływ sektora e-commerce na środowisko jest mniejszy niż tradycyjnych form handlu, mamy świadomość, że działalność Grupy wywiera negatywny wpływ na środowisko (np. emisja CO2, odpady opakowaniowe). Rozwijanie naszej działalności bez wdrażania programów redukcji emisji dwutlenku węgla i zużycia energii, a także bez podejmowania inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, mogłoby przynieść negatywne skutki dla środowiska naturalnego. Nowe ramy regulacyjne związane z unijnym Zielonym Ładem i transformacją środowiskową mogą nakładać kolejne obowiązki na firmy z sektora handlu detalicznego, a być może także na inne podmioty. Zmiany klimatu, które obecnie obserwujemy, mogą potencjalnie doprowadzić do istotnych zmian w sposobie prowadzenia działalności, a także w poziomie przychodów i kosztów. Inicjatywy zmierzające do ograniczenia emisji dwutlenku węgla oraz rozwiązania technologiczne zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, np. prośrodowiskowe opakowania, mogą przełożyć się na wzrost kosztów naszej działalności.
Więcej o zarządzaniu ryzykiem można znaleźć w sekcji Środowisko i klimat
Więcej o TCFD można znaleźć w sekcji Zarządzanie ryzykiem, czyli klimat pod kontrolą