Raport ESG
2021

Interesariusze

GRI
  • 102-40

Mapa interesariuszy, czyli na kogo wpływa nasza firma

W Grupie Allegro angażujemy interesariuszy w działania naszej firmy i dzięki temu możemy m.in. podejmować lepsze decyzje biznesowe, sprawniej zarządzać ryzykiem oraz wzmacniać innowacyjność firmy.

Do naszych kluczowych grup interesariuszy zaliczamy:

  • klientów,
  • sprzedawców, 
  • partnerów biznesowych,
  • dostawców,
  • pracowników, 
  • społeczności lokalne i organizacje pozarządowe, 
  • administrację, 
  • regulatorów krajowych i międzynarodowych, 
  • otoczenie giełdowe, 
  • otoczenie biznesowe.

Zapraszamy do rozmowy, czyli jak się komunikujemy

GRI
  • 102-42
  • 102-43

W skutecznym zarządzaniu relacjami z interesariuszami pomaga nam opracowana szczegółowa mapa kluczowych interesariuszy.  Mapa pozwala dopasować zarówno kanały i częstotliwość kontaktów z daną grupą. Dla każdej z grup dopasowujemy najbardziej skuteczne kanały komunikacji.

Kanały kontaktu z interesariuszami

  • Formularz kontaktowy
  • Czat Allegro
  • Rozmowa telefoniczna
  • WhatsApp
  • społeczność Allegro Gadane
  • Infolinia dla seniorów
  • Program Ochrony Kupujących
  • Centrum pomocy on-line
  • kanały bezpośredniej komunikacji z
    doradcami Allegro
  • profile na portalach społecznościowych
  • badanie NPS
  • cykliczne ankiety on-line
  • relacje z mediami
  • strona edukacyjna dla kupujących
  • kampanie reklamowe i edukacyjne w mediach
  • poradniki zakupowe i inspiracje w serwisie
  • Strona korporacyjna: Allegro.eu, media społecznościowe
  • Społeczność Allegro Gadane
  • Dyskusja ze sprzedającym
  • Wewnętrzny system rozpatrywania reklamacji
  • Pozasądowe rozwiązywanie sporów dla sprzedawców 
  • Special Case Team – zespół do zadań specjalnych
  • Program Bezpieczne z@kupy
  • Formularz kontaktowy
  • Czat Allegro
  • Rozmowa telefoniczna
  • WhatsApp
  • społeczność Allegro Gadane
  • raporty okresowe
  • Współpraca w Ochronie Praw
  • spotkania eksperckie
  • relacje z mediami
  • prezentacje online
  • strona dla sprzedających
  • centrum pomocy online
  • mailingi
  • opiekunowie klienta
  • Manager Sprzedaży
  • szkolenia i webinaria w tym Akademia Allegro
  • cykliczne badania
  • Społeczność Allegro Gadane 
  • kanały bezpośredniej komunikacji z doradcami Allegro
  • poradniki
  • webinary np. dla Super Sprzedawców
  • Strona korporacyjna: Allegro.eu, media społecznościowe
  • dyskusja z kupującym
  • wewnętrzny system rozpatrywania reklamacji
  • pozasądowe rozwiązywanie sporów dla sprzedawców 
  • Kodeks etyki dla dostawców i partnerów biznesowych
  • Allegro Town Hall (strategiczna konferencja dla wszystkich pracowników firmy),
  • Company update: kwartalne spotkania z zarządem firmy dla wszystkich pracowników połączone z sesją Q&A
  • Kanał qa_allegro służący do bieżącego zadawania pytań
  • Spotkania inspiracyjne Juice Work&Life Academy
  • Wewnętrzna platforma społecznościowa Insite+
  • Społeczności tematyczne
  • Allegro Tech Meeting,
  • Badanie zaangażowania BaZa
  • Komunikacja mailowa
  • Reprezentacja Pracowników
  • Spotkania, warsztaty
  • Szkolenia oraz Platforma MindUp
  • Ocena roczna i półroczna (możliwość dwustronnego feedbacku)
  • Mentoring
  • System zgłaszania nieprawidłowości
  • program Alumni Allegro
  • Program Employee Advocacy #AllegroLife
  • Program Ambasadorski
  • Podcasty
  • działalność Fundacji Allegro All For Planet
  • działalność charytatywna Allegro
  • Zbiórki w ramach Allegro Lokalnie
  • spotkania edukacyjne w szkołach i na uczelniach
  • punkty informacyjne w trakcie wydarzeń
  • współpraca z polską administracją rządową, w tym regulatorami rynku,
  • współpraca z organizacjami przedsiębiorców i izbami gospodarczymi
  • współpraca w organach UE (Komisja Europejska, Parlament Europejski)
  • współdziałanie w organizacjach przedsiębiorców zrzeszających podmioty prowadzące działalność m.in. w branży e-commerce
  • udział w konsultacjach publicznych aktów prawnych
  • Raporty bieżące i okresowe
  • Spotkania i konferencje, round table
  • Kontakt e-mailowy
  • Dział relacji inwestorskich
  • Strona korporacyjna
  • Newslettery
  • Walne Zgromadzenie
  • Członkostwo w organizacjach branżowych 
  • Inicjatywy branżowe
  • Udział w konferencjach, spotkaniach
  • Konsultacje publiczne
  • Relacje mediowe
  • Komunikacja mailowa, bezpośredni kontakt dla mediów
  • Strona https://magazyn.allegro.pl/

Częstotliwość komunikacji z różnymi grupami interesariuszy zależy od potrzeb i zapytań naszych interesariuszy.

GRI
  • 102-44

Tematy i problemy naszych interesariuszy poznajemy podczas bezpośrednich spotkań oraz prowadzonych badań i analiz. Prowadzimy własne badania ankietowe, spotkania z klientami oraz partnerami biznesowymi – m.in. wywiady indywidualne, grupowe, badania użyteczności. Wnioski służą do rozwijania naszych projektów i inicjatyw. Stale prowadzimy również monitoring internetu i przegląd mediów.  

W 2021 roku zorganizowaliśmy spotkanie poświęcone praktykom związanym z dostawami dla klientów i wpływie dostaw na najbliższe otoczenie. Do dyskusji zaprosiliśmy ekspertów różnych branż oraz przedstawicieli ruchów miejskich z największych polskich miast. W sumie w warsztacie, który odbył się w kwietniu 2021 roku udział wzięło 21 osób, a spotkanie było moderowane przez Fundację Stocznia. Wnioski ze spotkania, w podziale na część diagnostyczną - opisującą obecne praktyki branży - i rekomendacyjną - zbierającą propozycje rozwiązań - zostały zebrane w podsumowaniu.

Oczekiwania interesariuszy poznajemy również dzięki badaniom konsumenckim – w kwietniu 2021 roku Allegro było partnerem badań Green Generation 2.0 dotyczących m.in. świadomości ekologicznej Polaków. 

  1. 85% badanych zauważa podczas zakupów w sieci nieekologiczne praktyki sklepów
  2. 55% badanych opisuje ekologię jako świadomy wybór i postawę, która nie mija. 
  3. 31% internautów chciałoby skorzystać z możliwości wyboru ekologicznego opakowania za dopłatą.
  4. 33% badanych chciałoby skorzystać z opcji wielorazowych opakowań przesyłek, które należałoby zwrócić we wskazanym miejscu. 
  5. 33% badanych jest w stanie pokonać odległość do 5 minut pieszo od ich lokalizacji, aby odebrać paczkę z punktu odbioru zamiast za pośrednictwem kuriera. 22% deklaruje gotowość do 20 minutowego spaceru po przesyłkę. 
  6. 35% badanych jest zdania, że ich podejście do ekologii ma wpływ na bardziej świadome decyzje zakupowe.

Razem z firmą Kantar przeprowadziliśmy badania jakościowe i ilościowe dotyczące oczekiwań klientów wobec eko opakowań i wnioski z badania zaprezentowaliśmy podczas webinaru dla sprzedawców.

Wyniki wyszukiwania