Na bieżąco odpowiadamy na wszelkie pytania, wnioski i skargi dotyczące danych osobowych, składane przez interesariuszy zewnętrznych, choć nie prowadzimy szczegółowych statystyk dotyczących różnych rodzajów zgłoszeń.
Jednym z najważniejszych aspektów bezpieczeństwa jest czynnik ludzki i budowanie świadomości wśród pracowników. Wszyscy nasi pracownicy przechodzą szkolenia z zakresu polityki bezpieczeństwa i RODO (obejmujące zarówno informacje ogólne, jak i wewnętrzne polityki i procedury). Odbywają się one podczas sesji onboardingowych i są powtarzane co roku. W trakcie szkoleń onboardingowych prowadzimy również warsztaty z zakresu bezpieczeństwa z wykorzystaniem studiów przypadku, które pomagają w rozpoznawaniu kampanii phishingowych.
W 2021 roku, w związku ze skargami złożonymi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Allegro było stroną 5 nowych postępowań. Pięć postępowań zakończonych w 2021 r. zakończyło się upomnieniem (4 dotyczące Allegro.pl i 1 dotyczące eBilet.pl) oraz jedną decyzją pozytywną (Allegro.pl). W 2021 roku na Allegro nie zostały nałożone żadne kary za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. Na każdym etapie zbierania i przetwarzania danych dbamy o przestrzeganie obowiązku informowania klienta o celu i zakresie przetwarzania jego danych oraz o prawie dostępu do nich i ich poprawiania.